fredag 8. mai 2009

Status

Nok en helg som går vekk pga at veien opp til tomten ikke er åpnet for ferdsel med tung trafikk.

Må nok innrømme at vi går litt på nåler nå vil vi rekke å få gjort ferdig alt grunnarbeide før den store dugnadshelgen? ? Vil tørre å påstå at vi ligger litt svett an her nå!! Som den optimisten jeg er så har jeg ikke helt gitt opp håpet, men det er klart vi må nok snart ta en avgjørelse om vi må flytte helgen for oppsetting av hytten en uke fremover, slik at vi tar grunnarbeidet siste helgen i mai i stedet.

Morten reiser opp til tomten på tirsdag for å ta i mot byggesettet da får han sett hvordan det egentlig ser ut der oppe og kanskje få pratet litt med grunneier.


2 kommentarer:

  1. Tilbake med nye tips :-). Vi var tre stykker på plass ved mottak av hytta. Min mann, min svigerfar (som er gammel transportarbeider og svært erfaren i lasting og lossing) og jeg selv. Min oppgave var oppsyn og registrering av hva som ble plassert hvor. Da bilen kom viste det seg at veiens beskaffenhet var slik at sjåføren ikke våget å kjøre fram med hengeren. Hengeren ble derfor satt igjen på en parkeringsplass og han kom først med bilen og tømte den. Deretter måtte hengeren tømmes i to omganger - det tok hele dagen... Kryss fingrene fo at dere slipper det :-)

    SvarSlett
  2. Takk for flotte tips! Morten har pratet med sjåfører han har kun tre elementer på hengeren, så vi få krysse fingre og tær for at dette går bra.... vi må nok mellomlagre elementene et sted før vi kan få de flyttet opp til tomten. Vi satser på å ha en kranbil til å flytte elementene fra mellomlagringsplassen når vi får levert kledningen fra Møre......

    SvarSlett

Hyttedrømmen.

Her er vår vei til hyttedrømmen, fra kjøp av tomt høsten 2006 og ferdig hytte i 2009/10.